Zielony koktajl – bomba witaminowa

Od pewnego czasu robimy koktajle owocowo-warzywne.

Składniki są za każdym razem trochę inne. Możesz dać różne owoce i warzywa. Ale nie przesadzaj z ilością składników. Na początek spróbuj zrobić z ulubionych owoców i dodawaj jakieś warzywa. Eksperymentuj. Banany są dobrą podstawą od której możesz zacząć, jeśli lubisz oczywiście banany. Ale najlepiej aby około 40 % to były zielone liście: sałata, szpinak, jarmuż, szczaw, rukola, kapusta pekińska. Twarde raczej się nie nadają. Chociaż mój mąż dorzuca czasem surową marchewkę, nie zmiksuje się ona na gładka masę a raczej na takie drobne kawałki, ziarenka wyczuwalne w koktajlu.

Taki koktajl to bomba odżywcza – zawiera mnóstwo witamin, minerałów, chlorofilu, enzymów. Jest łatwo przyswajalny i zawiera dużo błonnika i wpływa na spadek wagi.

Jest to też świetny sposób na przemycenie warzyw czy owoców których nie lu bimy. Mój 6 letni syn nie tknie np. selera naciowego czy szpinaku, ale do koktajlu owocowego zawsze mogę trochę wrzucić i nawet nie zauważy 🙂

Przepis na zielony koktajl

100 g świeżego szpinaku
3 brzoskwinie
ćwiartka melona
pomidor
kawałek selera naciowego
kawałek imbiru
woda mineralna (tyle aby gęstość była dla Ciebie odpowiednia)
Zmiksować w blenderze na gładko.
Zdrowe i syte.
Smacznego 

 

zielony koktajl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się na newsletter

FreshMail.pl